Мій відпочинок триває, в попередній частині рассказаи знову крим. #4 ми зупинилися на встановленій наметі і кухлі вина, звідси і продовжу розповідь далі. Весь минулий вечір я купався, пив вино і мрійливо милувався заходом. До трохи пізніше до сутінків на моїй галявині з’явилося кілька сусідів туристів дикунів на автомобілях, один одному ми не заважали, галявина велика місце вистачало всім. Як тільки стемніло мені раптом захотілося трохи затишку і тепла, та й пити вино в темряві якось стрьомно. Пошукал тріски в окрузі, з дровами тут не густо, але все ж набрати вдалося небагато. З метою економії дров вирішив виконати щось на зразок» тайгової свічки ” або напевно швидше бензинового пальника. Взяв консервну банку, кілька невеликих отворів ближче до низу, потім плотненько набив тріскою і сухою травою, а потім все це господарство чуйно залив бензином. Вийшло досить довгограюча тема, щось на зразок гасової лампи.

Принаймні вогонь горів тривалий час до мене навіть підходили з сусідніх наметів і запитували – ” де я добув стільки дров?» вечір пройшов офигительно! вінішко, багаття, зоряне небо, в цілому вся обстановка допомогла зануриться в себе і покопатися в думках про минуле і майбутнє.

Ранок, кухоль вина і на пляж. Потім ще кухлик на доріжку, рюкзачок гідратор на плечі і почухали в гори.

Важко дихаючи йду вгору по стежці раз у раз піднімаючи в повітря зграї куріпок. Моя перша точка» хрест встановлений білорусами”, це ще не вершина, але можна перепочити і лавочка для цієї справи є.

Довго не засиджувався, тримаю темп навпростець до вишки зв’язку передчуваючи звідти заліковий видок. Ну власне піднявся я швидко і обливаючись потім зробив парочку знімків, дивитися на самій вершині якщо чесно особливо нічого.

Вирішую рушити вниз на пляж до нудистів, тим більше що maps.me дає крапку на» храм шиви”, треба подивитися. Ми не шукаємо легких шляхів, тому звертаю на першу потрапила стежку йде вниз до моря. Спочатку стежка читалася добре, я бадьоро крокував по дорозі збираючи шипшина, але через якийсь час пішов крутий схил з сипухою і стежка немов розчинилася. Схил ставав з кожним метром крутіше і кам’янистій, багато валуни були не стійкі і хиталися під ногою. Йшов по них як сапер обережною ходою перевіряючи по два-три рази надійність кожного каменю. Зупинившись в якийсь момент я раптом усвідомив, що стою на межі, в будь-який момент можу зірватися вниз або ж отримати по голові каменем зверху, можливо тоді всього лише один крок відокремлював моє життя на до і після. Ватяні ноги підкосилися і я притулився до скелі, серце забилося сильніше, адреналінчік в кров-поооошла хімія! зізнаюся чесно обожнюю такі моменти))) хімія творить чудеса це факт-тіло стає сильнішим, погляд гостріше, а найголовніше «казанок» починає варити в рази бадьоріше!!!) сідаю на корти і окидаю поглядом місцевість у пошуках стежки. Троп невидно, одне лише хаотичне нагромадження каменів на крутому схилі. Але раптом погляд чіпляється за одну точку пейзажу і я посміхнувшись вимовляю – ” сейд…”

Сейди-складені камені один на одного людиною, їх можна зустріти безліч в карелії і на кольському. Десь читав, що сейди роблять не тільки для прикольної фотки в інсту або там язичницького обряду, часом досить часто сейдами відзначають не яскраво виражену стежку в горах туристи. Починаю нишпорити поглядом по місцевості і знаходжу другий сейд, а потім третій по ліве плече від себе в метрах десяти. Коли розумієш, що шукати пазл відразу складається, продовжую шлях вниз по зазначеному сейдами ледве видною стежці.

Завдяки цим міткам я досить швидко спустився вниз, хоча і дуже часто зупинявся поправляючи існуючі і додатково зводячи свої сейди для майбутніх підкорювачів цього маршруту). Ось я вже бачу основну стежку, а он і пляж з “голопопими” і раптом звук обсипаються каменів десь осторонь, я завмираю і озираюся з побоюванням. – доброго ранку! – чую я з боку осипу, це був чоловік дертий уздовж прямовисної скелі – ви зверху спустилися? – так! – відповідаю йому я-ідіть на мене, тут стежка!вийшовши на мене чоловік повідав, що вже півгодини не може піднятися і розшукати потрібну стежку, стежка то впирається в глухий кут, то зникає перед обривом. Та ж тема як у мене вгорі, показую йому орієнтири і розходимося кожен в своєму напрямку.

Ну що сказати, місце виявилося офігенним. Я йшов уздовж берега і милувався навколишніми пейзажами. Вода найчистіша, бухточки, заливчики. Сам берег горбистий, усіяний величезними валунами місцями порослими невеликими деревами та густим чагарником.

Багато валуни списані тематичними графіті, ну там на тему просвітництва, відкриття чакр, любові і добра.)

То тут то там стоять наметочки, а подекуди прям обжиті добротні стоянки з величезними шатрами. Є й ті хто влаштував свій побут в порожнинах прибережних скель і відривається по повній в чому мати народила. Хто засмагає, хто пірнає з маскою, хто відпочиває в кайф. Бачив навіть одну людину який досяг просвітництва, він лежав на пінці і дивився в небо, йому було добре вже з ранку)))

А ось і сам храм шиви. Сфоткав з різних ракурсів і тупо розглядав його стоячи осторонь. Незабаром туди прийшов хлопець з місцевих, зняв взуття і увійшов до храму. Він ходив колами притуляючи до чола зведені долоні при цьому бурмотів незрозумілі мені слова. Я вирішив не заважати йому і прийняв рішення рухати в зворотний шлях, тим більше вже трохи втомився, та й є вже хотілося дуже сильно.

Вечір провів біля багаття, змотавшись перед цим за пивком в селище. Добре провів день, завтра вранці рухаємо далі.

13 вересня вранці бахнувши кавка збираю намет і висуваюся по пбк в бік ялти.

План на день такий-рухаюся неспішно, дивлюся точки з цікавими локаціями. Все як то кажуть просто до неподобства. Наша перша точка знаходиться в селищі “морське”, так як є фанатом групи кіно проїхати повз і не відвідати цей пам’ятний знак я не міг.

Спочатку звичайно проскочив так як не зрозумів де розташований пам’ятник. Навик вказував туди де по факту немає повороту, тому довелося трохи розпитати у місцевих, а потім трохи повернуться назад і повернути завчасно ігноруючи вказівки навігатора. Як виявилося пам’ятник знаходиться біля мосту на опорах якого намальовані тематичні графіті.

Люблю графіті коли вони в тему і до місця, ну і природно коли вони красиві. Все таки наскальний живопис в крові у людини. Псують тільки писанина за типом» тут був вася ” і незрозумілі для загальних мас абревіатури з букв.

Потім було “рибальське” і посиденька в кафе тераса(якщо не помиляюся), тут не тільки смачні чебуреки, але і хороший wi-fi.

Прямо недалеко від “рибачого” знаходиться храм-маяк святого миколая чудотворця. Храм дуже гарний, як зовні так і всередині. Навколо храму меморіальні таблички з якорями потерпілих краху суден. Є ще музей катастроф, але я туди не заходив. Навпроти храму є сувенірні лавки, купив там значок і рушив далі.

Їду і поглядаю на узбережжя, кемпінги переповнені і не факт що вони безкоштовні. Стояти в натовпі людей не хотів, хотілося спокою. Заскочив в примітне по карті містечко гирло річки ускут. Там було не багатолюдно, але відпочиваючі сказали що тут платно, 300р в день. Нам це не підходить, адже 300р це майже літр хорошого вина!!! та й за що власне там платити і взагалі це законно? короч розвертаюся і продовжую шлях далі.

Сам не зрозумів як опинився на під’їзді до ялти, скажу так що починаючи від судака і до ялти тиші і спокою біля берега моря вам не знайти. Вирішую раз вже на море встати не звезло попрямую-но я на ай-петрі і кіну намет де-небудь там в горах.як це трапляється у мене часто, я прогавив на черговій розв’язці потрібний мені поворот і довелося поштовхатися по пробках ялти. Навик перебудував маршрут і повів прям через центр)))

Виходжу на серпантин до вершини ай-петрі і як на зло ялту затягує хмарами. Дорога йде крізь ліс, саме в цих місцях асфальт мокрий і дуже слизький. Чи то це від туману, чи то від дрібного мрячить дощику, вобщем впевненого зачепа покришки з асфальтом я не відчував. А ще ці уазики з туристами прям кудись несуться, таке відчуття що їм плювати на закриті повороти, тому як зустрічка виходить лоб в лоб і в останній момент ухиляється, хоча я і тримаюся своєї смуги. Довелося притиснутися до узбіччя звужуючи радіус повороту і виробляти праві повороти вгору по серпантину місцями мало не з відривом переднього колеса.

Серпантинчик закінчився, виходжу до кафешками і мені тут же перекривають дорогу місцеві. Зазивали там дуже настирливі, кричать з різних сторін і ваблять до свого кафе. Припаркувався біля однієї кафешки мені тут же пхають візитку і звуть пообідати саме у них пророча великі знижки. Приймаю візитку кажу – “зараз їдь” – і йду до оглядового біля меморіалу.

На жаль з цієї точки ялту я не побачив, повертаюся до мотоцикла. Продовжую рух вгору, пообіцявши зазивалам що якщо поїду назад то заїду. До самоїВершині вірніше не до вершини, а до парковці у фунікулера, тягнеться виляючи то вправо то вліво низка авто об’їжджаючи ями. Обганяти не наважуюся прогнозуючи приліт щебінки з під мого заднього колеса кому-небудь в лобовуху. Паркую мотик і не знімаючи екіпа йду до оглядової. У якийсь момент з’явився просвіт і ялта потрапила в об’єктив моєї мильниці.

Потім знову все заволокло і закрапав дощик. Вирішую раз вже приїхав, то потрібно йти до кінця, ризикуючи при цьому розбити лоб собі об мокрі камені. Мої мотоботи forma вже дуже ковзають на мокрому скельнику, може вже старі і гума задубіла?))) на одній з ділянок підйому який проходив через ліс я навіть начепив шолом на голову так сказати безпеки для))) чим знатно повеселив попалися мені по дорозі туристів, вже якщо і летіти вниз, то в повній екіпіровці!!!)

Вершина опинилася в хмарах, удача мені не посміхнулася. Драбинка мабуть зважаючи погодних умов була закрита, а так хотілося пройтися і полоскотати мозочок)

Ехххх … Робити нічого рухаємо дале. Як я зрозумів на вершині в навколишніх лісах ставити намет не можна, на це вказують таблички встановлені всюди, вирішую спуститься в бік бахчисарая тим більше з «поїсти» у мене не особливо густо значить наш шлях до найближчого селища на протилежній стороні.

Рухаюся неспішно знову притискаючись до узбіччя раз у раз чиркаючи сумкою суху траву і чагарник. Вся справа в тому, що мене знову мало не збила зустрічка в закритому повороті. Що за мода їхати по центу дороги та ще в закритий поворот??? – чесно зізнатися не розумію як на цій ділянці вдається уникати аварій.у якийсь момент вийшло сонечко пронизавши променями лісову гущавину, в момент стало дуже кайфово. Вийшовши на крутий серпантин тепер уже вниз я слідую поганому прикладу мого товариша і глушу движок, пускаючи мот накатом. Ліс, спів птахів і шарудіння шин по мокрому асфальту-каефффф)

Спустившись вниз по серпантину парку мотоцикл в придорожньому кишенькі. Десь тут є точка» водоспад ” потрібно глянути. Поки крутив смартфон назустріч мотоцикліст на “трансальпі”, паркується поруч тиснемо руки. Якщо не помиляюся мотоцикліста звуть григорій, навіть не запитав звідки він, а може і запитав ну самі знаєте як це буває, відразу вилітає з голови. Як виявилося, він встав в якомусь пансіонаті в селі соколине і скинувши там речі вже другий день катає без нічого радіалки. Йдемо до водоспаду, йому як виявилося теж туди.

Водоспад невеликий і в слідстві дощу каламутний. Після водоспаду є свого роду чаша, а на березі сліди костровища. Місце мабуть уподобане туристами вело / пішими, встати тут на нічліг було б реально круто, а якби не дощ і чиста вода то і в «чаші» купатися напевно одне задоволення.григорій як мені здавалося заманював мене в пансіонат, мені якщо чесно і самому хотілося поговорити з товаришем за інтересами, але витрачати 500р за ліжко/місце зважаючи заблокованих карт була на той момент недозволена розкіш. Поки ходили до водоспаду я пробив інфу по селу соколине, як сказав григорій від пансіонату наліво є доріжка до озера і там можна встати з наметом, принаймні місце на його погляд здалося відмінним.

Смеркалося, тандемом ми доїхали до соколиного і григорій кинувши останній погляд на мене звернув у ворота пансіонату. Можливо він думав, що я все ж погоджуся на його пропозицію, все таки сутінки вже і потрібно оперативно шукати нічліг, але я вирішив по своєму тормознув біля магазину. Прям якось незручно вийшло з григорієм навіть нормально не попрощалися. Затарившись провіантом, їду до позначеного озера.

14 вересня прокинувся я не на озері. Місце для намету там було ну дуже привабливим, проте бентежила перебувала прям під боком населенка. Та й в цілому, купа слідів від багать, втоптані стежки, голоси лунають з різних сторін. Вирішив не ставити там намет, а чуйно проїхавши за озеро і звернувши на не особливо наїжджену ґрунтовку, приткнувся до узлісся дубового лісу.