У 1966 ми влаштували пробіг по каліфорнії до ла-хонди на честь дня поминання, щоб знову перетнутися з кізі і його “веселими пустунами”, які проживали в сільській комуні. “веселі пустуни” були в якомусь сенсі схожі на нас, таке ж співтовариство вільних духом людей, хіба що без байків і не настільки агресивних. Кізі був своїм, чесним хлопцем, так що я прихопив з собою в ла-хонду кіло трави, маючи намір заїхати до нього в гості. По дорозі я зупинився біля бару “el adobe”, де ще вісім або десять ангелів пекла приєдналися до мене. Ми проїхали кілометрів сто на південь від окленда і потім на захід від сан-хосе у напрямку до узбережжя. Кізі, звичайно, чекав нас, але навряд чи він був готовий до того, як ми збиралися в’їхати туди.

Недалеко від ла-хонди за нами ув’язалися копи. Гуркіт вихлопу рокотав по каньйону так, що” пустуни ” точно чули про наше наближення за багато миль. Замість того, щоб зупинитися на вимогу, ми просто продовжили гнати і незабаром зникли за поворотом до будинку кізі. Ворота були широко відкриті, ми проскочили всередину, і вхід швидко закрився за нами. Копи зупинилися поруч, але увійти не змогли. Ми знущалися над ними до тих пір, поки вони нарешті не здалися і не поїхали. Кізі приховав привезену траву в затишному місці. У підсумку ми залишилися там веселитися з ним і його товаришами на чотири дні.

Фото-будинок кізі в ла-хонді, 1965.

“пустуни” тримали ручного голуба, смерті якого я випадково посприяв. Бідний і остаточно сплять голуб сидів у клітці на суворій дієті з насіння марихуани. Я завжди любив тварин і вирішив випустити його з клітки на свободу, де його і зжерла собака на прізвисько lion dog.

Там же я вперше зміг краще дізнатися ніла кессіді. Він мені подобався, єдиний хлопець з усіх, що я зустрічав, хто міг одночасно вести розмову з п’ятьма людьми і не пропустити ні слова. Він був заряджений по повній. Я досі вважаю, що його смерть там, в мексиці – була самогубством передозуванням секоналом. Адже кізі передав” пустунів ” хлопцеві на прізвище бабс, зробив його босом. Ніл, швидше за все, відчував себе відданим, і думав, що на місці бабса повинен був бути він. Кессіді поїхав до мексики, де, цілком можливо, наклав на себе руки в нападі депресії.

Тусовка набирала обертів і йшла просто відмінно. Все змішували (алкоголь, наркотики і т.д.) і класно проводили час. Дівчата-хіпі виявилися непоганими, ми швидко їх оцінили. Бабс швидко зійшовся з нами і залишався нашим другом ще довгий час. Була там і кльова дівчина. Кілька ангелів пекла разом зі мною пройшли знаменитий “електропрохладітельний кислотний тест” кізі. Як-не-як кислота-це те, що нас всіх об’єднувало.

Ніл кессіді — легенда бітників, в романі керуака “в дорозі” виведений під ім’ям дін моріарті. Незважаючи на популярність книги і фільму, я завжди вважав, що керуака краще починати дізнаватися по “бродягам дхарми”. До слова, кізі у співавторстві з бабсом написав відмінну книгу»останній заїзд”.mountain girl-керолін гарсія (адамс). Прізвисько отримала за дикуватий характер. З 1981 по 1994 дружина соліста “grateful dead”, а за часів вищеописаних подій — коханка кізі. На відео нижче керолін і кізі після арешту за звинуваченням у зберіганні марихуани, 1966.

Фото-ніл кессіді і ангел пекла, а пізніше-один з хлопців кізі, gut terk, про який буде пара слів нижче. На тлі знаменитий автобус”пустунів”.

Словами не описати, як сильно я любив лсд. Жодного разу у мене не було обломного тріпу. Вперше я спробував кислоту в 1965, легально, з моєю першою дружиною, елсі. Тоді я купив два кубики цукру по п’ять баксів за штуку і зберігав їх в холодильнику. Якось рано вранці ми вирішили, що все в порядку і нічого не планується, так що можна закинутися цією штукою і подивитися, що трапиться. Пройшла година, і ніфіга. Я сказав елсі: “піду знайду хлопця, який продав мені це лайно. Дитинко, походу нас наебали.”

Елсі теж не відчула ефекту, а я між тим відправився в туалет. Поки я стояв і відливав, мій погляд впав на полицю, де була коробка з ведмедем йоги — піна для ванни. Йоги по всій коробці ганявся за кішкою. Я розреготався так, що мало не обмочив підлогу, поки кликав елсі, і сказав їй: “дівчинка моя, не переживай, нас не кинули. Сама побачиш через хвилинку.”

Мені було так весело, що я просто зобов’язаний був розповісти про все skip. Ранок ще не скінчився, а я вже вилетів на шосе в бік його будинку. Я плив на моєму велосипеді і розігнався до такої швидкості, що асфальт почав вставати переді мною стіною, і тільки переднє колесо утримувало дорогу на місці. Тому я був радий з’їхати з автостради неподалік від пункту призначення. Було абсолютно ясно, що я на смерть розіб’юся, літаючи так швидко. Але коли я подивився на спідометр, там було всього п’ятдесят! я намагався пояснити skip, що зі мною сталося, але сумніваюся, що розповідь вийшов осмисленим. Підійшов вальдо, і нам усім треба було кудись їхати. Ми сіли в машину і вирушили до озера меррітт, що неподалік від центру окленда. На вимушеній зупинці під знаком “стоп” я почув ревучий бурхливий водоспад з боку озера. Але водоспаду не було; звук йшов від струмочка води, що стікає по жолобу в каналізацію.

То був мій перший кислотний тріп, і я був в захваті! але я знав, що не міг приймати цю хрень кожен день, рівно як не міг і розповісти всім про те, як мені було здорово. Інакше весь клуб сидів би на цій штуці постійно-досить страшне видовище, якщо уявити.

До листопада 1965, коли tramp з джорджем “baby huey” уезерном глибоко загрузли в наркобізнесі, публіка району хейт-ешбері і діти квітів представляли собою відмінний ринок для поширення наркоти. У своїй книзі джордж пише, що вони з оуслі стенлі забезпечували лсд більшу частину хейт-ешбері. Під рукою завжди було в достатку кислоти, я частенько приймав її і весело проводив час. Найкращим, що нам коли-небудь вдавалося дістати, була чиста кислота від “sandoz” зі швейцарії. У блістері були таблетки по двадцять п’ять міліграм. Зазвичай ми приймали до чотирьох доз, або закидалися до тих пір, поки не доходили до бажаної кондиції.

Шістдесяті-найкраще, що коли-небудь траплялося з ангелами пекла. Будь хіпі був радий позичити тобі свою подружку на разок, іноді в обмін на поїздку на твоєму мотоциклі. Між хіпі сан-франциско та антивоєнними радикалами була велика різниця. Перші-веселі хлопці, які хотіли не працювати або вчитися, а нажратися, закинутися, потрахаться та потусуватися. Люди з берклі були студентами-ідеалістами, які дотримувалися жорстких ліворадикальних політичних поглядів і діяли відповідно. Деякі з них вдавалися до насильства, але не в тому сенсі, щоб стояти посеред вулиці і битися. Ні, вони вважали за краще шнирять навколо, підривати будівлі і створювати хаос.

Фото-ангели пекла на святі з хіпі.

Так-то у нас було багато спільного з хіпі, але, віриш ти чи ні, генеральний прокурор каліфорнії томас лінч, я думаю, що ми милися частіше. Ми зависали на хейт-стріт і носили довге волосся задовго до багатьох хіпі. До своєї загибелі в 1962 боббі циммерман, президент ангелів берду, носив волосся довжиною до пояса. Спочатку у terry the tramp теж були дуже довге волосся, а його стиль одягу був чимось середнім між мотоциклістом в шкірянці 1950-х і психоделічним харлеистом 1960-х.цей образ перейняли багато хіпі і рок-н-рольні групи. Цей образ америка побачила на сторінках журналу “life”, і ми були його втіленням. Моє волосся в’ється, це незручно, тому я ніколи сильно їх не відпускав. До того ж при постійній їзді на мотоциклі довге волосся вічно плутаються. Я вибрав для себе довгу козячу бороду, вона лякала більше людей.

Фото-два різних образи.

Деякі ангели почали пов’язувати своє життя з хіпі-сценою. Gut був ангелом пекла з берду, який пізніше приїхав в окленд і зібрав колектив “blue cheer”, одне з найгучніших рок-тріо в історії. Коли загинув chocolate george з фріско, після похорону в парку golden gate закотили велику гулянку в його честь. Хіпі любили джорджа хендрікса, він виглядав як вони, але завжди був ангелом пекла. Він вийшов з в’язниці в розпал руху “flower power” і не міг повірити в те, що трапилося з хейт-стріт. На розтиражованому постері chocolate george очолює парад, а ззаду на його мотоциклі стоїть дівчина-хіпі. За це його в підсумку заарештували, копи хотіли порушити його умовно-дострокове звільнення і відправити назад у в’язницю.

Не беруся стверджувати, але або баргер трохи плутає, або таких історій було кілька. Chocolate george дійсно потрапив у в’язницю за таких обставин, тільки ось хлопцем на умовно-достроковому, який прокотив хиппующую панночку на своєму мотоциклі був hairy henry, а джордж тільки вписався за нього при розборках з поліцейськими, і його загребли в ділянку за компанію. Грудень 1966, поліція майже розігнала несанкціонований марш комуни анархістів “the diggers”, як раптом на вулицю з громоподібним риком, відбитим від стін будівель, виїхав на мотоциклі hairy henry. Ззаду на байку стоялаФілліс віллнер і кричала ” свободу!”. Поліцейські вирішили заарештувати байкера за порушення правил перевезення пасажирів. Кілька сотень демонстрантів попрямували до ділянки, де, передаючи з рук в руки капелюх, зібрали необхідні для викупу мотоциклістів гроші. Ангели пекла з фріско в подяку закотили для всіх вечірку на честь нового року, куди пригнали вантажівку-сцену, звукове обладнання, забезпечили всіх пивом і організували концерт “grateful dead”.

Фото-1-як все було. 2-газетна замітка про затримання з фото chocolate george і hairy henry. 3-жилет hairy henry, над нацистським орлом нашивки в пам’ять про померлих братів по клубу. Права – на честь al the chinaman, ну а нашивка у вигляді упаковки шоколадного молока, думаю, зрозуміло кому присвячена. 4-пізніше фото з місця подій розійшлися на постери.

У нас були хороші стосунки з “grateful dead”, з якими клуб пов’язувало відділення фріско. Здається, що я знаю джеррі гарсію все життя. Він був своїм хлопцем, і мені його не вистачає. Він любив і поважав ангелів пекла. Якщо ангел пекла показувався на концерті “grateful dead”, то йому ніколи не доводилося платити. Під час так званого “літа любові” 1967 року ангели пекла тусувалися на святах в парку “golden gate” в основному тому, що відділення фріско, а з ними tramp і fu, були на короткій нозі з багатьма виконавцями. Білл грем завжди безкоштовно пускав нас на концерти в зали “the fillmore” і “longshoreman’s hall”. Одного разу на вході стояв якийсь хер, і мені довелося пригрозити спалити тут все, щоб мене пропустили. Ангели пекла також влаштовували благодійні концерти та власні щорічні вечірки в ” longshoreman’s “за участю” grateful dead”, дженіс джоплін,” big brother and the holding company”,” blue cheer “і”cold blood”.

Наприкінці шістдесятих-початку сімдесятих я почав працювати з кіношниками. За використання свого імені в сценаріях я брав п’ять тисяч доларів-річна зарплата в той час. Після того, як ми зняли «ангелів пекла на колесах», продюсер джо соломон випустив купу фільмів про мотоцикли. Ми з ним подружилися. Протягом багатьох років він наймав мене технічним консультантом на кожен свій байкерський фільм. Він надсилав сценарій, я читав матеріал і давав рекомендації. Потім він вказував моє ім’я в титрах і платив мені за консультацію. Пам’ятаю, якось кінокомпанія видала кожному відділенню-сан-бернардіно, сан-дієго, фріско, річмонд, окленд і сакраменто (пізніше nomads) — по двадцять п’ять тисяч доларів. Великі гроші. У певні період шістдесятих всі знімали фільми з мотоциклами. Пітер фонда випустив фільм з ненсі сінатрою під назвою “дикі ангели”, в рекламі говорили, що сюжет заснований на реальних ангелах пекла. Пітер фонда ходив в ту ж школу, що і хантер томпсон — школу піздаболов. Ми подали до суду на продюсера роджера кормана, вимагали п’ять мільйонів доларів і пригрозили вибити з нього всю дурь. Зрештою ми взяли десять тисяч і не чіпали його. У нас досі є правило, згідно з яким нашивку не можна використовувати в кіно, якщо члени клубу не проголосували за це.

Фото-пітер фонда в образі з”диких ангелів”.

Відео-пітер фонду в соціальній агітці”не такий вже й безтурботний їздець”. У фільмі також знявся знаменитий каскадер івел кнівел. У мене в закладках завалялася ще парочка вінтажних відео-інструкцій з безпечного водіння мотоцикла, так поділюся і ними.

“безтурботний їздець”, нібито найбільший байк-фільм усіх часів, насправді взагалі не був стрічкою про мотоцикли. Це фільм про двох наркодилерів, які з нагоди їдуть по країні на мотоциклах. І знову він, гарненький хлопчина фонду. Хіт джо соломона для автокінотеатрів” ангели пекла на колесах “вийшов в 1967, раніше, ніж”безтурботний їздець”. Джо був першим, хто звернувся до нас з пропозицією зняти справжнє кіно. Він заплатив нам і, нехай сума і фільм були так собі, ми змогли заробити особливо не напружуючись. Байкерські фільми були нічим іншим, як низькобюджетними картинами для кінотеатрів під відкритим небом. “ангели пекла на колесах” – перша важлива роль джека ніколсона. Там він зіграв нудьгуючого молодого заправника на прізвисько поет, який стикається з ангелами пекла і спонтанно вирішує їздити з ними. Поет б’ється пліч-о-пліч з ангелами проти ворожого клубу, і його приймають в зграю.

В процесі зйомок ніколсон легко влився в нашу компанію, а ось головному акторові, адаму рорку, було складніше. На майданчику деякі хлопці зі знімальної групи приймали ніколсона за члена клубу з іншого відділення, таким переконливим був його вигляд. Та що там кіношники, пара хлопців з клубу допустили ту ж помилку.

Якщо вірити вікі, адам рорк в молодості перебував у вуличній банді. Хоча, можливо, в ті часи такі групи були скоріше клубами за інтересами, ніж крутими хлопцями з фільму” воїни ” 1979. Пізніше рорк знявся в цілій плеяді дешевих байкерських фільмів.

Відео – “ангели пекла на колесах” мовою оригіналу. Російська версія на youtube теж є, але там заборонено вбудовування. На самому початку картини з’являється сонні баргер.

Після прем’єри “ангелів пекла на колесах” в окленді, ми всі вирушили відзначати в “hangover club”, прямо за рогом якого жив skip. Нас було дванадцять чоловік, і ми випивали в барі, коли в двері увійшов сержант поліції окленда з парою своїх новобранців. Побачивши нас, вони швидко пішли. Ми запідозрили недобре, коли вони повернулися з підкріпленням. Сержант натягнув рукавички і виглядав грізно. З десятком новобранців за спиною він підійшов до skip і проревел: “ви п’яні!”skip глянув на сержанта через своє пиво і сказав: “нахуй іди.”

Бійка була чесною, без гармат, без кийків. Ламалися стільці, розбивалися склянки і вікна. Коли приспіло підкріплення, в “hangover” стало вже близько сорока копів. Двадцять дев’ять з них в результаті потрапили в лікарню. Дев’ять наших заарештували, але, вперше в житті, мені вдалося піти. Несхоже на мене, адже я завжди залишався до останнього удару. У метушні я вийшов на задній двір, сів на байк і поїхав, мене ніхто не зупинив. На наступний день джо соломон подзвонив мені і розповів про газетний заголовок:”ангели воюють з поліцією окленда”. Мрія продюсера, так він це назвав. Хера з два ми таке планували, але між копами і ангелами пекла трапляються події, таке життя.

Коли” ангели пекла на колесах ” вийшли в сполучених штатах, я об’їхав всю країну в рамках гастрольного туру. Тоді прем’єра не відбувалася одночасно в декількох містах, як це роблять зараз. Замість цього вони показували фільм у кількох кінотеатрах і рухалися далі. Я прилітав в кожне місто просувати і рекламувати фільм. Там я займав у кого-небудь мотоцикл і приїжджав на прем’єру в кольорах ангелів пекла, іноді вимовляв коротку промову. Заглядав я і на майданчики формату drive-in, в автокінотеатри. У техасі один з наших фільмів вийшов в той же тиждень, що і “золото каліфорнії” з лі марвіном з “дикуна”. Наша каса виявилася більшою. Вибач, чіно.

Після “ангелів пекла на колесах” з нами зв’язалися “dick clark productions”, запропонували зняти фільм. Сам кларк, непоганий хлопець, приїхав в окленд, щоб обговорити деталі угоди. На зустріч я з’явився на доопрацьованому синьо-чорному corvette, нещодавно ця машина зайняла друге місце на виставці. Кларк керував реплікою cord. Пам’ятаю, він хотів обмінятися машинами, так йому сподобався мій ‘ vette. До слова, з тим corvette у мене пізніше були податкові проблеми. Коли я подавав заявку на виставку, хлопець, який працював над машиною, вказав, що споруда обійшлася в 12000 доларів. А скоти з податкової під час перевірки помітили, що я задекларував тільки 6000 доларів річного доходу.

Кларк покинув місто, а ми з його знімальною групою вирушили в поїздку до міста халф мун бей, ми знали його stumble creek тому, що ангели пекла любили приймати там червоні у великих кількостях (stumble — тупити, запнутися і впасти — відсилання до дії секоналу). Того вечора я якраз переборщив з таблетками і, коли опритомнів, виявив, що кіношники вже поїхали. Якийсь матеріал вони відзняли, але далі за сценарієм йшла сцена, де ангела пекла повинні були повісити. Ті ангели, що ще були в свідомості, протестували. Знімальна група наполягала, мовляв, ця сцена-важлива частина фільму, і, в підсумку, вони посварилися і поїхали, а фільм так ніколи і не був знятий.

Наступний фільм ми зняли в 1968. Сцени з клабхаусом в” ангелах пекла ’69” були зроблені в справжньому клабхаусі дейлі-сіті. На цей раз у кількох членів клубу були важливі ролі зі словами, включаючи tramp, skip і мене. Пустельні сцени знімали в мохаве, недалеко від гори ред рок. Для кадрів погоні на мотоциклах по піщаному бездоріжжю нам довелося пересісти на скремблери, на яких ми зазвичай не їздили, але того вимагав сценарій, до того ж ми від душі повеселилися. Повинен сказати, в цьому фільмі досить точно відображено, як ми виглядали, як поводилися і на яких harley їздили в той час.

Той епізод “ангелів пекла ’69”, де ми під’їжджаємо до казино в лас-вегасі, насправді знімали в каліфорнії перед будівлею профспілки портових робітників в маунтін-в’ю. Споруду перебудували так, щоб вона була схожою на казино”caesars palace” в мініатюрі. У вегас ми їхати не хотіли, тому в тій частині фільму, де хлопці їдуть в казино, мій дублер сидить на sportster. А потім на великому плані паркуюся вже я на sweet cocaine, моєму harley 74. Цей байк я побудував спеціально для фільму.

Фото-сонні на sweet cocaine. І відео – ” ангели пекла ’69” російською.

Tramp, безумовно, був заводом на знімальному майданчику. Він був людиною, чужим стриманості і сорому, і міг наробити справ. Він накачав одну з актрис кислотою. Він провернув це без її відома, тому вона розпсихалася. Тоді він спробував трахнути її в маленькому кіношному трейлері, і коли вона відмовилася, террі просто не міг зрозуміти, в чому ж справа.

Я отримував ролі в цих фільмах тільки тому, що був президентом відділення окленда. Не займай я такого високого становища в клубі, кіношники швидше за все воліли б когось більш товариського і доброзичливого, на кшталт джонні ейнджела, “hi-ho” стіва, вінстона або magoo. “ангели пекла’ 69 ” стали єдиним фільмом, в якому можна побачити жорсткі умови клубного життя. У 1960-х ми жили своїм, особливим життям. Нам вдавалося поєднувати настрій миру і любові того часу з адреналіном нашої власної контркультури. І це працювало. Через книг, фільмів, новинних сюжетів і газет у нас склалися двоїсті відносини любові-ненависті з пресою і суспільством. Хоч ми і були outlaws, хлопцями швидше небезпечними, ніж привабливими, як я вже говорив: безвість — це погана реклама. Книги фільми і журнали з газетами малювали нас розбитими дикунами, що колотять до напівсмерті копів, звичайних громадян і мало не власних матерів.

З згасанням популярності голлівудських вестернів, кінотеатри невеликих містечок і відкриті кінотеатри захопили байкерські фільми категорії b, в яких діти могли мигцем побачити щось божевільне і захоплююче. Після того, як стрічка роджера кормана 1967 року «дикі ангели» увійшла в програму венеціанського кінофестивалю, америку захлеснула нескінченна низка низькобюджетних байкерських картин. Багато з цих фільмів використовували в назві слово “ангели”: naked angels, angels unchained, angels die hard, angels from hell і black angels. Drive-in triple (як я розумію, в ті часи автокінотеатри за один вечір/сеанс показували відразу три фільми) включали і інші стрічки на схожу тематику на кшталт the glory stompers, the miniskirt mob, the losers і werewolves on wheels.

Всі вони були сповнені перебільшень і роздуті. Нас зображували вікінгами на кислоті, що встеляли свій шлях згвалтуваннями і гнали по сонячній каліфорнії на мотоциклах, викуваних в пекельних кузнях. Багато людей купилися на це, а для нас галас став безкоштовною рекламою. У популярності немає нічого поганого, особливо коли вона супроводжується грошима, дівчатами і байками.

Картинка-свіжий матеріал від outlawarchive, плакат з батальною сценою. 1972, битва між ангелами пекла клівленда і мотоклубом “breed”. 33 ангела проти 207 хлопців з “breed”. Перші втратили вбитими трьох, другі — сімох. Тридцять ангелів, що пережили бійню, стали відомі як “dirty thirty”. Як же ангелам вдалося перемогти переважаючі сили противника? просто перед бійкою вони оголосили, що приміщення точно не зможе вмістити всіх їхніх братів, які прямо зараз під’їжджають сюди з каліфорнії, а потім відразу ж люто накинулися на ворогів.

Картинки-раз вже в хід пішли плакати. 1-3-реклама фільмів зі списку вище. 4-6-постери концертів ” grateful dead “як окремий вид мистецтва або хіпповий” ревайвл ” малюнків в стилі ар-нуво.